zaterdag 2 maart 2013

De 'Finch'

De kogel is door de kerk... mijn laatste creatie gaat sinds vandaag niet meer anoniem door het leven en dit dankzij jullie (wat een inspiratiebron, super!). De 'Finch' schoven jullie meerdere keren naar boven en daar kon ik me zeer goed in vinden! En hou de blog zeker in het oog, want enkele andere namen die werden voorgesteld zullen zeker nog verschijnen bij volgende ontwerpen, dus dank jullie wel!

Het tasje moet haar bestemming nog krijgen, maar het patroon wil ik jullie alvast graag bezorgen: patroon Finch
Veel plezier en laat het me zeker weten als je eigen versie hebt gecreëerd. Ik ben alvast benieuwd!

47 opmerkingen:

  1. Dankjewel voor dit ongelooflijk professioneel patroon! Deze leuke tas staat op het programma voor de komende weken. Ik wens je nog heel veel inspiratie en creativiteit toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt om dit met ons te delen. Ik vind het zo een mooie tas. Hopelijk win ik jouw mooie versie en anders maken we ze gewoon zelf .

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Dank je voor het patroon! Dat komt op het to do - lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk, bedankt voor het delen van het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. yes! Perfecte naam..ook. Dank voor je patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, hartelijk dank! Ik probeer hem zeker een keer uit binnenkort!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel voor het patroon, de Finch komt op mijn to do lijstje!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er zo goed uit, wil ik zeker eens maken en inderdaad dit is een knalnaam! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. tof! ga ik zeker eens maken!
    dank-je-wel om het patroon te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super dat je dit wil delen. Zo tof! Ik ga het zeker uit proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai, ziet er superprofessioneel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank je wel... ga ik pinnen is echt super dat je dat wil doen!
    Leuke naam!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super ! Deze pin ik en ik ga er zeker eens eentje maken ! Dikke merci !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg fijn dat je dit deelt! weeral iets om toe te voegen aan mijn "to will" lijstje. groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dank voor het patroontje. Ik heb het tasje gemaakt voor mijn kleindochtertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik had nog een vraagje: Ik vermoed dat je vlieseling gebruikt om dit tasje te verstevigen, welke gebruik jij?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vlieseling = dus vlieseline

      Verwijderen
    2. Een zeer terechte vraag waar ik meestal ook mee worstel: hier heb ik Vlieseline H630 gebruikt. Deze is net een tikkeltje dikker zodat de flap en de wanden mooi blijven staan zonder dat je het tasje moet volproppen.

      Verwijderen
  17. Meteen op de to-do lijst! Wat een prachtige tas. Bedankt voor het patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bedankt voor het patroontje ga ik zeker maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super dat je het patroon wilt delen!!
    Ik ga er binnenkort mee aan de slag.

    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ga er nu werk van maken. Bedankt om ze te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ZO super dat je dit mooie patroontje wilt delen het zit zo goed in elkaar en het resultaat is zo leuk .
    IK ben er vanmiddag mee begonnen en het wordt erg mooi.
    Ik blijf je met veelbelangstelling volgen.
    Een knuffel van een bezige oma

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo,
    Ik heb het patroon direct uitgeprint want zoooo mooi!
    NU was ik het aan het bekijken maar ik begrijp dus niet hoe je die flap eraan zet ?
    Als laatste? Maar dat klopt precies niet want de flap zit toch tussen de 2 stukken van het achterpand he. Of keer je de tas helemaal mét flap er aan ? Lukt dat als die verstevigd is ? Moeilijk...voor mij dan he :)
    grts

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Sarah, je kan best even een kijkje nemen in de tutorial van de Fynn bag. Daarin staat met foto's uitgelegd hoe je de flap eraan maakt. Dit is een van de eerste stappen: in plaats van een achterpand uit 1 deel maak je het pand in 2 delen met de flap ertussen. Daarna behandel je het achterpand alsof het uit 1 stuk bestaat. Als je dan binnen- en buitentas in elkaar zet zorg je dat de flap verborgen zit. Als je dan alles binnenste buiten keert, dan komt de flap naar buiten. Veel succes en laat iets weten als ze klaar is.... Ik ben benieuwd!

      Verwijderen
  23. Super , deze moet ik zeker eens maken .. dank u wel voor het patroon !!
    groetjes,
    Biefrul
    bieke29.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hey hey ik maakte gisteren 2 finchjes!! Het eerste kende nog wat 'foutjes' omdat ik geen weg kon met de achterkant (nu lees ik net hierboven dat er een tut hier ergens staat dus ga ik deze sebiet eens bekijken) en de 2de paste ik een klein beetje aan zodat ik geen foutjes meer had!
    Je kan ze bekijken op mijn blogje vietje.blogspot.com

    Nu ga ik proberen het patroon een beke te vergroten zodat ik er eentje heb voor mij ook ('t moet daar veel grief in he in zo'n mama handtas ;-)) en omdat ik het het model zoooo mooi vind wil ik per se deze maken!
    Al vind ik de kameleon ook wel schoon...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nathalie!

    Wat een superleuk patroon heb je gemaakt!

    Heb je nog een beschrijving hoe ik deze tas kan maken? Of kan ik daarvoor de handleiding van de andere (overigens ook geweldige tas) gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, de werkwijze met de Fynn-bag is wat gelijkaardig, vooral wat het verwerken van de flap in het achterpand betreft. Als het niet helemaal duidelijk mocht zijn, laat gerust weten.

      Verwijderen
  26. Ik maakte gisteren een Finch! Het patroontje zit goed in elkaar en het tasje zelf is super schattig... Dank je wel om dit te delen!
    http://khadetjes.blogspot.be/2013/05/een-lentebriesje.html

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Me parece muy buena la explicación y las medidas. Creo que dentro de poco tiempo me haré este bolso.
    Gracias y un saludo,
    Zubia (Spain)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dank U voor het patroon;-). Groetjes, Kat.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. hey,ik kan de tuto nergens vinden :( waar moet ik zoeken?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat voor stof moet ik gebruiken? En welke stof gebruikt u welke bij de buitenkant en welke bij de binnenkant?

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi, ik ga heel graag aan de slag met deze tas. Is voor mij een nieuwe vorm. Ben ook heel benieuwd waar de tutorial te lezen is. Een beetje hulp kan nooit kwaad. Groetjes, Miriam Bode
    www.naaileseindhoven.nl/ info@naaileseindhoven.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een leuk patroon. Zou deze tas graag maken. Hoop dat ik het patroon nog kan krijgen ook al zijn we wat jaren verder :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mariët Krimpmann27 juli 2022 om 18:44

      Hoi Ineke vraag me af of je het patroon hebt gekregen. Ik krijg geen reactie terug.

      Verwijderen
  33. Goedemorgen,
    Dit is precies het model dat ik zoek, hoe kom ik aan het patroon en Nederlandse beschrijving?
    Mvg
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik zou het patroon van deze tas ook graag ontvangen. Wat een leuk projectje!

    BeantwoordenVerwijderen